Matteuspojkarna!

När jag var yngre sådär i 10-14 års-åldern så spelade jag handboll (ca 1-1.5 år som målvakt) och jag älskade det. Jag spelade en jävla massa annan sport också.. så många att jag tyvärr var tvungen att välja bort vissa och tyvärr så funkade inte vårat lag som de skulle till slut så jag fick ta farväl av handbollen.. men bara från mitt eget spelande för handboll kommer alltid finnas väldigt nära mitt hjärta. Tyvärr så har den ända handbollen jag har fått vara med om de senaste åren är på tv.. Em och tyska matcher mest.. Men nu.. när jag blivit vän med Simon (från skolan) så har gamla känslor och minnen om handbollen kommit fram igen =D

Efter första matchen som jag såg så gick vi till ett av 'korv'tälten så att Alwa kunde få en korv och Simon skulle käka en macka. Sen gick Chatrin och Alwa hem så jag och Simon började röra oss mot planerna för att hitta nån intressant match att se på. På väg Mot tältet så såg jg ett rött lag som mötte AIK men jag kunde inte se deras logga ordentligt för de sprang ju så fort :) När vi sen gick tillbaka så stannade vi vid den planen och kollade ivrigt.... och Jah! Det var mitt gamla lag som jag tränade när jag var yngre =D Yeeey!! Det var inte överdrivet många kvar sen dess men några :) Väldigt duktiga var de också och satte många fina avslut. *stolt* :p

Igår (lördag) så var det dags för Eken-cup i Gubbängen som är en utomhuscup för närmare 100 lag från hela Sverige och vissa delar av Europa! SJÄLVKLART att jag åker dig för att kolla och hejja på Simon när han spelar! :) Som jag skrev i ett tidigare inlägg så struntade jag i 09.00 matchen och kom till 11.30 matchen istället. (De vann den första matchen mot Ösmo) hehe.. Den andra matchen (11.30) spelade de mot Stockholms Finest och de spelade lika. I 3:e matchen kl 14.00 mötte dom Polisen och det blev en tuff match. Det duggade hela förmiddagen och senare utvecklades det till regn och lägg ihop det med gräsplaner och gubbar som springer och slirar fram och tillbaka = LERA :) 


Handboll möter gyttjebrottning ungefär..


Den matchen förlorade de typ med en boll tyvärr och får inte gå vidare till imorgon (idag, söndag). Men men de kämpade hårt och spelade jävligt bra. Alltså.. när jag ser på sport..eller spelar själv så tycker jag absolut inte att domarna ska dömma fint åt mitt håll o fult mot motståndarna.. utan vilket lag jag än håller på eller spelar med så ska domarna bara vara där och göra sitt jobb. Spelar jag fult så ska jag dömmas därefter.. Inget annat. Men självklart så var det några puckon till dommare som dömde herrarnas matcher.. Phuck! så tröttsamt..


Så!... mina nya absoluta favoriter är Simons lag.. helt klart! De har bruna/gula kläder och så heter de Matteuspojkarna...Känns som att de är ett rätt otippat lag och några som många skulle skratta åt när de fick reda på att de skulle möta dem för första gången. Men akta underläppen du! De är grymma.. de spelar i division två!

Här är några bilder från dagen :) Enjoy!



11.30 MP - Stockholms Finest - Spelade lika.



Paus för Simon och Gustavsbergs IF möter AIK - Mitt gamla lag som jag tränade.



Uppvärmning i regnet och bollar flyger överallt :)


Match 14.00 mot Polisen | "Dagens Look".. Shit! De kallar jag för 'idiot-tatueringar' :s
Han hade b.la. en stor gul sol med typ grön kant runt.. inte en sol med 'strålar' utan den såg ut som solen.. helt rund. Brevid den *den som syns på bilden* har han siffrorna 127 som är postnr för Skärholmen och det långa vertikala, gråa ni ser är Skärholmens..typ 'logo'..och är en STOR typ stål statyliknande sak som står i Skärholmens centrum OH MY säger jag bara..





Här räddar Simon en straff :) Bollen är vid pilen :p



Tack för en god match och cup! :)

Kolla in 'pojkarna' här

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0