Ordfascist.. ?

Nu är det så att jag verkligen HATAR när vissa säger t.ex. lesa (istället för läsa) och jag kommenterar oftast det jag stör mig på. Jag sökte precis på det ordet och kom in på någons blogg som blir kallad för de väldigt ofta och jag känner igen mig själv. JAG säger tröck (istället för tryckte och det har jag alltid sagt) MEN Alltså man kan inte säga rätt om allt eller skriva rätt jämt men vissa saker är bara för löjliga..

Lesa?                      LÄSA
Eta?                       ÄTA
Vreka?                   VRÄKA
Angagera?              ENGAGERA
Ärbjudande?           ERBJUDANDE
Reka?                     RÄKA
Meta?                     MÄTA

Skillnad på doft och lukt? risk och chans?
 POS           NEG

doft             lukt
chans         risk

Köper du en blomma på ICA som är nedsatt 4.50 :- så har du SPARAT 4.5 :- 
 INTE tjänat!


Sen mina damer och herrar, pojkar och flickor..och gamla...
'Vi' ungdomar svär ju väldigt mycket som ni kanske har märkt. Det är absolut inte för att vara otrevliga utan vi gör så av den enkla anledningen att vi uttrycker oss lättare så och vi förstår varandra lättare att man verkligen menar det man säger. Om jag säger att: Aj va ont jag har i mitt ben, så tar inte många mig på allvar. Säger jag dock att fan i Helvete va ont jag har!! så förstår folk att jag har förbannat ont eller om det är Fittigt jävla kallt ute så säger jag det och då tar folk på sig en extra tröja. Svårare än så är det inte.. och ta de inte så hårt, för det gör inte vi.

Take a chillpil :p

- OUT -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0