Boys don't cry - R.I.P

FY FAN säger jag bara..

För ett dygn sen.. innan jag somnade till 'idag' så såg jag den verklighetsbaserade filmen Boys Don't Cry med b.la. Hilary Swank. Den handlar om en tjej som förstår att hon inte är i rätt kropp.. hon vill vara kille. Hon hamnar i massa strul som ung och blir gripen och dömd många ggr. Till slut blir det för mkt för henne/honom och han sticker...till en liten håla en bra bit bort från allt.. Han får som en 'ny start' men sanningen kommer ikapp och det blir missförstånd, frågor, ilska och utnyttjanden på olika sätt.. :/ Helt sjukt bra, äcklig, hemsk film som speglar den sjuka verkligheten angående alldeles för många människors syn och 'åsikter' om andra människors sexualitet/läggning.. Ignoranta idioter skulle jag kalla dem.. =/ Älska dig själv för den du är vare sig du är grön, svart, dyslektiker, tjock eller gay.. vi alla är människa först!

Klart sevärd film.. och snälla .. lär er av den.

När jag sett klart den så googlade jag 'Brandon Teena' som hon hette.. innan hon blev brutalt våldtagen och sedan mördad inför sin flickvän =/ Jag hittade bild på både henne och flickvännen.. Samt hennes mödrare :s Jag är illamående just nu bara av att tänka på allt...  Snälla sluta hata! Man behöver inte älska eller förstå allt men snälla..sluta hata!

R.I.P
Brandon Teena
 1972 - 1993


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0