Aktuellt...

..så äntligen dag 5 - Lördag.. just nu när ja skriver så blir den 94:e timmen slagen sen jag kom hit i tisdags.

Idag har de kopplat bort Heparinet men kanyljäveln (ursäkta) sitter kvar men jag får Waran + fragminspruta i magen.






I och med att jag somnade väldigt sent igår så var jag helt förstörd i morse. Vaknade av att jag frös som en gnu.. någon kom in och tog tempen och gav mig frukost som bestod av en macka mörkt bröd med ost och en god kopp te. Sen slocknade jag igen.. kl 10 kom min favorit sköterska Josefine in och gav mig en fragminspruta..men jag somnade om direkt. :/ innan jag hann ta den..
Strax innan 12 kommer lunchvagnen och jag fattar ingenting.. ja va helt väck. Sköterskan ställde brickan på bordet och hämtade ett glas vatten åt mig. Lunchen var typ.. redd kallops? med en BaotA potatis och en klick sylt. ! Mumma!

Jag piggnade till och tog min spruta i magen.. satte på en film och lutade mig bakåt..






Hela den här dagen har varit mulen och regnig strax efter halv 4 tror jag (jag sov) så kom Cattis o Dylan hit! yeey!
De hade med sig cashew nötter, säkert över ett kilo morötter och dipp! Lovely! 
Vi satt och pratade massor och det var jättekul att träffa henne igen.. hon gick i min klass innan på Folkhögskolan men hon hoppade av och började läsa vård och omsorg istället, på distans eftersom hon är gravid! :)






När de gick så börja ja knapra på morötterna.. mums. 
Fick mina waran och satte på en film.. : Barnhemmet. Huvva.. läskig. Se den!
Och för en stund sen kom en sköterska in med näsdroppar till mig som är lite täppt i ena näsborren vilket INTE gör de lättare att andas. SÅ... så här har min kväll sett ut...


   
      




GOD NATT! .. vi kanske ses imorgon. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0